Simons 3 råd om hvordan du lykkes med kaloritelling (fortsat) - Kostdagboken

Simons 3 råd om hvordan du lykkes med kaloritelling (fortsat)

Simons 3 råd om hvordan du lykkes med kaloritelling

Det er de små opplevelsene av å lykkes som gir motivasjon til å fortsette. Derfor spør vi Simon om han har noen råd til andre brukere. Råd som kan bidra til å holde motivasjonen oppe og hjelpe de gode opplevelsene på vei.

Simon forteller at han har gjort seg 3 enkle og håndgripelige erfaringer – som virker for ham!

Råd 1:Det er bedre å trekke fra enn å legge til!

“Logg måltidet på fatet før du begynner å spise! På den måten har du tid til å vurdere om du fortsatt er sulten når du har spist størstedelen av porsjonen. Det gir deg tid til å vurdere om det halvtørre brødet som er igjen på fatet, overhodet er verdt kaloriene! Det er veldig tilfredsstillende å kunne trekke disse kaloriene fra måltidet man allerede har logget – som så gir plass til noe annet senere!”

Råd 2: Det er bedre å overvurdere enn å undervurdere!

“Er du i tvil om hvor mye maten veier når du skal logge den? Da er det bedre å vurdere vekten som for høy enn for lav. På den måten unngår du å lure deg selv, og det gir en klar fordel på vekten i siste instans. Du blir veldig fornøyd med deg selv når du kan trekke fra kalorier du allerede har tastet inn.”

Råd 3: Anrett maten i porsjoner!

“Ikke sett grytene på bordet under middagen. Da kan du være sikker på at du småspiser, selv om du faktisk ikke er sulten lenger. La derfor gryter og panner bli igjen på kjøkkenet, og anrett maten på et fat i stedet. På den måten inntar du ikke mer enn høyst nødvendig.”

Alt i alt har Simon vært fornøyd med prosessen han har vært gjennom sammen med kostdagboken

”Det beste ved å bruke I FORM Kostdagbok er opplevelsen av å lykkes – uten å lide altfor mye””, forteller Simon prompte, da vi ber ham trekke frem de beste opplevelsene han har hatt sammen med I FORM Kostdagbok de siste 6 ukene.

Vi i I FORM Kostdagbok gratulerer Simon med det store – og ikke minst synlige – vekttapet!

Ønsker du å begynne å telle kalorier? Deretter prøver:

I FORM Kostdagbog i 5 dage gratis >>

Om kostdagboken

Kostdagboken er din private slankedagbok. Når du har satt deg et slankemål, hjelper Kostdagboken deg med å holde styr på det daglige kaloriforbruket. I den personlige dagboken logger du det du har spist - og Kostdagboken regner ut kaloriforbruket både for den enkelte råvaren, måltidet, dagen og hele slankeperioden. Så enkelt er det!

Visste du?

På Kostdagboken følger du kaloriforbruket hele tiden. Her fører du dagbok over alle måltidene på en lettvint måte. Det krever bare et par klikk med musen - og du har styr på kaloriene.