Simon gikk ned 7 kg på 6 uker med I FORM Kostdagbok - Kostdagboken

Simon gikk ned 7 kg på 6 uker med I FORM Kostdagbok

I januar satte Simon Weisdorf seg et mål: Ved hjelp av I FORM Kostdagbok skulle han på 8 uker gå ned 4 kg for å nå idealvekten og føle seg lettere. Til sommeren skal han nemlig sykle en lang og krevende sykkeldistanse. Men allerede i den 6. uken hadde Simon tatt av en god del mer enn det som var målet.

Med tanke på Simons forrykende gode resultat, var vi interessert i å finne ut hvordan dette hadde påvirket de daglige rutinene og vanene hans.



sw.460x250.png

Nye hverdagsrutiner

Det krever stor innsats og selvdisiplin å endre de daglige rutinene og matvanene. Og for mange er særlig vintermånedene en utfordring, der alt som kan gi blodsukkeret og energinivået et løft, er en venn!

Dette gjaldt også for Simon, som store deler av høsten arbeidet mye og samtidig hadde et altfor høyt forbruk av kaffe, sukker og snacks. Derfor bestemte han seg for å starte januar med nye kostholdsrutiner – med støtte fra I FORM Kostdagbok.

Men hvor stor innvirkning har egentlig kostdagbokens anbefalinger på hverdagsrutinene, og hvordan er det å skulle logge maten etter hvert måltid?

”Generelt vil jeg si det har vært en smidig prosess. I begynnelsen tar det gjerne litt tid å finne ut hva ting veier. Men etter hvert lærer man raskt å vurdere vekten på maten. For meg fungerte det utrolig godt å gå ned i vekt med kostdagboken”, forteller Simon. “Familien min er vant til at jeg eksperimenterer en del med maten, så de tok godt imot utfordringen min.”

Søtsuget – først røk sukkeret og så stivelsen!

Frem til vekttapet hadde Simon en sunn og hensiktsmessig livsstil. “Familien min og jeg spiser ordentlig og sunn mat, og jeg får trent en del i hverdagen – men jeg har en hang til søtsaker!” Så selv om Simon hadde slakket litt på kaloriinntaket om høsten, følte han at han levde forholdsvis sunt.

”Jeg er veldig glad i søtsaker, men ved å bruke I FORM Kostdagbok fikk jeg lynraskt en idé om hva ting inneholder.”

Derfor var det også først sukkeret og deretter stivelsen som ble lagt på hyllen da Simon startet prosessen med å gå ned i vekt.

”Kostdagboken har gitt meg god forståelse for kostsammensetningen og hvordan kaloriene fordeler seg i matvarene. Jeg kunne gjerne ha spist juleskum hele dagen for å oppnå de anbefalte 2000 kcal, men i lengden er det jo bedre å velge et måltid hvor man blir ordentlig mett i lengre tid. Søtsakene utgjør veldig mye i det daglige kaloriregnskapet, og man innser at den mengden kalorier man får fra søtsaker, rett og slett ikke er verd det!”

I FORM Kostdagbok har rokket litt ved Simons oppfatninger om kosthold og energifordelingen i matvarene de siste 6 ukene. Han forteller:

”Jeg har lært at man ikke skal spise for å bli mett, men for ikke å være sulten. Og så var det fint å innse at sjokoladeovertrukken lakris og den slags rett og slett ikke har en plass i kaloriregnskapet hvis jeg skal oppnå resultater. Akkurat det var litt tøft.”

Les Simons 3 tips>>

(Artikkel fortsætter på næste side)



Vil du opna samme vægttab som Simon?

Prøva I FORM Kostdagbok i 5 dage gratis >>

Om kostdagboken

Kostdagboken er din private slankedagbok. Når du har satt deg et slankemål, hjelper Kostdagboken deg med å holde styr på det daglige kaloriforbruket. I den personlige dagboken logger du det du har spist - og Kostdagboken regner ut kaloriforbruket både for den enkelte råvaren, måltidet, dagen og hele slankeperioden. Så enkelt er det!

Visste du?

På Kostdagboken følger du kaloriforbruket hele tiden. Her fører du dagbok over alle måltidene på en lettvint måte. Det krever bare et par klikk med musen - og du har styr på kaloriene.