Treningen tilslører fett-tapet - Kostdagboken

Treningen tilslører fett-tapet

Går du fra ikke å trene eller fra ganske beskjedne treningsmengder og over til å trene mange ganger i uken, kan det bety at vekten øker.

Dermed kan treningen tilsløre de fremskrittene du gjør rent fettmessig, og det kan være ganske nedslående når du gjør en forbilledlig innsats på treningsfronten.

Årsaken er ikke at musklene vokser kraftig når du trener mer. Det er i alle fall bare en liten del av forklaringen på hvorfor vekten kan øke med flere kilo bare i løpet av noen få uker. Mer avgjørende er det at treningen påvirker mengden blod i kroppen, hvor mye karbohydrater du lagrer i musklene og ikke minst hele væskebalansen i kroppen.

Løsning:
Først og fremst er det viktig at du aksepterer at det ikke spiller noen rolle hva du veier, så lenge fettet faktisk smelter av kroppen. Det nytter med andre ord ikke å henge seg opp i tallet på vekten når du øker treningsmengden. Følg heller med på fremskrittene på andre måter.

En av de beste ”målemetodene” er faktisk hvordan klærne sitter. Må du stramme beltet eller justere ned garderoben et nummer eller to, betyr det at innsatsen bærer frukter. Du kan også finne frem målebåndet og måle omfanget rundt livet, hoftene og lårene før og under slankekuren. Når fettet forsvinner, ryker det garantert også noen centimeter.

Om kostdagboken

Kostdagboken er din private slankedagbok. Når du har satt deg et slankemål, hjelper Kostdagboken deg med å holde styr på det daglige kaloriforbruket. I den personlige dagboken logger du det du har spist - og Kostdagboken regner ut kaloriforbruket både for den enkelte råvaren, måltidet, dagen og hele slankeperioden. Så enkelt er det!

Visste du?

På Kostdagboken følger du kaloriforbruket hele tiden. Her fører du dagbok over alle måltidene på en lettvint måte. Det krever bare et par klikk med musen - og du har styr på kaloriene.