9 triks for å unngå kalorifellene - Kostdagboken

9 triks for å unngå kalorifellene

Image

1. Handle aldri mat når du er sulten.

2. Kjøp sjelden is, potetgull, sjokolade og andre ting du vet du ikke kan motstå.

3. La være å småsmake når du lager mat! Er du helt håpløs, så sett fisk eller fjærkre i hele stykker på menyen. Ovnsretter er også vanskelig å nippe fra.

4. Sørg for å få i deg både frokost, lunsj og middag samt to til tre mellommåltider i løpet av dagen.

5. Anrett maten appetittlig på en liten tallerken slik at den ser godt fylt ut. Forsyn deg bare en gang. La fat og gryter bli igjen på kjøkkenet.

6. Spis langsomt og la være å blande maten sammen i store munnfuller.

7. Stopp opp innimellom og kjenn om du virkelig nyter maten, og om du er mer sulten.

8. Unngå å se TV og lese mens du spiser.

9. Hold deg unna kortsiktige slankekurer! Skal du ned i vekt, bør du legge en langsiktig plan mot sunne, slankende matvaner og mer mosjon.

Om kostdagboken

Kostdagboken er din private slankedagbok. Når du har satt deg et slankemål, hjelper Kostdagboken deg med å holde styr på det daglige kaloriforbruket. I den personlige dagboken logger du det du har spist - og Kostdagboken regner ut kaloriforbruket både for den enkelte råvaren, måltidet, dagen og hele slankeperioden. Så enkelt er det!

Visste du?

På Kostdagboken følger du kaloriforbruket hele tiden. Her fører du dagbok over alle måltidene på en lettvint måte. Det krever bare et par klikk med musen - og du har styr på kaloriene.