Inspirasjon til trening på tredemølle - Kostdagboken

Inspirasjon til trening på tredemølle

Image

Dropp ensformige treningsøkter og få full effekt av trening på tredemøllen.

Når du trener på tredemøllen, er det opplagt at du leker med både tempo og stigning. På den måten gir du løpetreningen en skikkelig opptur. Kroppen trenger utfordringer og variasjon for å bli sterkere, sunnere og raskere.

Hva kan jeg gjøre?
- Skru opp stigningen på tredemøllen, og du utfordrer og styrker muskulaturen som er involvert i løpebevegelsen.

- Øk også tempoet og få opp pulsen. Det er den eneste måten å forbedre kondisjon og utholdenhet på.

- Du kan også bruke tredemøllen til å trene kroppen til å løpe jevnt og avslappet i målsetningstempoen for neste løp.

- Se konkrete forslag til trening nedenfor. Hvis du akkurat er begynt å trene, bør du la kroppen vennen seg til den nye belastningen før du starter intervallene.

Den enkle
- Løp deg varm i rolig tempo i 10 min.

- Deretter løper du ni perioder à 2–3 min. Annenhver periode er hardere ved at du setter opp farten, og annenhver periode er helt rolig jogging, der du løper uten stigning og i rolig tempo. Øk enten hastighet eller stigning for hver av de fem harde periodene, slik at disse blir gradvis hardere.

- aslutt med 5 min rolig jogging.

Den progressive
- 30 minutter progressiv løping. Du legger rolig ut og øker hastigheten på båndet med 0,5–1 km/t hvert femte minutt, slik at hastig heten topper fra 20 til 25 min, da det er hardt, men ikke helt utmattende. De siste fem minuttene skal være lett jogging.

Om kostdagboken

Kostdagboken er din private slankedagbok. Når du har satt deg et slankemål, hjelper Kostdagboken deg med å holde styr på det daglige kaloriforbruket. I den personlige dagboken logger du det du har spist - og Kostdagboken regner ut kaloriforbruket både for den enkelte råvaren, måltidet, dagen og hele slankeperioden. Så enkelt er det!

Visste du?

På Kostdagboken følger du kaloriforbruket hele tiden. Her fører du dagbok over alle måltidene på en lettvint måte. Det krever bare et par klikk med musen - og du har styr på kaloriene.