Få optimal forbrenning etter trening - Kostdagboken

Få optimal forbrenning etter trening

Image

Hold deg langt unna raske karbohydrater som hvitt brød og vingummi når du har trent hardt.

Hvis du kjører i deg slik mat rett etter en hard treningsøkt, bremser du fettforbrenningen, viser en undersøkelse. De raske karbohydratene undertrykker ganske enkelt de genene som sikrer at kroppen effektivt brenner kalorier i timene etter fysisk aktivitet.

Heldigvis viste undersøkelsen også at du trygt kan spise en rugbrødskive eller et eple når du har trent. Karbohydratene i denne typen grovere matvarer påvirker ikke aktiviteten til genene, og dermed heller ikke fettforbrenningen, som er så avgjørende dersom du er opptatt av å passe vekten.

Spis gjerne

Fullkornspasta
Grovbrød
Grønnsaker
Epler
Pærer
Bær


Spis ikke

Loff
Godteri
Brus
Eksotiske frukter


Om kostdagboken

Kostdagboken er din private slankedagbok. Når du har satt deg et slankemål, hjelper Kostdagboken deg med å holde styr på det daglige kaloriforbruket. I den personlige dagboken logger du det du har spist - og Kostdagboken regner ut kaloriforbruket både for den enkelte råvaren, måltidet, dagen og hele slankeperioden. Så enkelt er det!

Visste du?

På Kostdagboken følger du kaloriforbruket hele tiden. Her fører du dagbok over alle måltidene på en lettvint måte. Det krever bare et par klikk med musen - og du har styr på kaloriene.