Forbrenn ekstra kalorier - Kostdagboken

Forbrenn ekstra kalorier

Image

Bruk trappene til å forbrenne ekstra kalorier.

Det krever ekstra energi å bære egen kroppsvekt raskt opp og ned trappene. Å løpe i trapper nemlig er veldig effektivt for både kondisjon og forbrenning. Det er mer effektivt enn en trappemaskin på treningssenteret. Har du problemer med knærne, vær da litt forsiktig med å løpe ned. Turen opp er med til å styrke dem fordi du trener musklene rundt knærne.

Trappene stiller også krav til koordinasjonen; du kan både løpe og/eller hoppe opp trappene. Se det som alternativ styrketrening. Først løper du opp der du tar ett trinn av gangen. Deretter løper du opp med så høy frekvens som mulig, fortsatt kun ett trinn av gangen. Gjenta der du hopper over annenhvert trinn. Hopp 10 trinn opp med samlede ben. Hink 10 trinn opp på ett ben osv. Det er mange muligheter. Hvis du har tid og krefter i løpet av dagen, er det god måte å aktivisere det flate rumpeballene på hvis du sitter mye.

Om kostdagboken

Kostdagboken er din private slankedagbok. Når du har satt deg et slankemål, hjelper Kostdagboken deg med å holde styr på det daglige kaloriforbruket. I den personlige dagboken logger du det du har spist - og Kostdagboken regner ut kaloriforbruket både for den enkelte råvaren, måltidet, dagen og hele slankeperioden. Så enkelt er det!

Visste du?

På Kostdagboken følger du kaloriforbruket hele tiden. Her fører du dagbok over alle måltidene på en lettvint måte. Det krever bare et par klikk med musen - og du har styr på kaloriene.